Rymowanki- pokazywanki
Dzień dobry,
Dzisiaj
przygotowałam dla Państwa kilka przykładów rymowanek-pokazywanek, które
wspaniale wspierają rozwój dzieci.
Zabawy ruchowe i gimnastyczne dla uczniów, poza dobrą
zabawą, mają na celu pozytywne wpływanie na rozwój ruchowy i motoryczny
dziecka. Upraszczając teorię:
- rozwój fizyczny dotyczy zmian w budowie – rozrostu kości, mięśni, zmiany
wagi i wzrostu;
- rozwój motoryczny dotyczy kompetencji związanych z ruchem.
Ważne informacje:
- rozwój motoryczny często
klasyfikuje się w kontekście zakresów ruchów: mała motoryka dotyczy
ruchów precyzyjnych, ruchów palców, dłoni – np. lepienie, malowanie, pisanie,
wiązanie butów; duża motoryka odnosi się do czynności
angażujących całe ciało lub duże partie – np. skakanie na skakance, chodzenie,
bieganie, wchodzenie po schodach
- rozwój fizyczny przebiega w dwóch kierunkach: od głowy do nóg i
od linii środka do boków – oznacza to, że w pierwszej kolejności zależy nam na
rozwoju dużej motoryki, a np. szlaczki to jeden z ostatnich elementów ćwiczeń w
nauce pisania.
Ręce w dole, ręce
w górze,
Rysujemy koło
duże,
Skok do góry,
ręce w bok,
Teraz w przód
zrób jeden krok,
Skok do tyłu,
skok na jednej nodze,
Teraz usiądź na
podłodze.
Ręce w górę, ręce w bok,
(Ręce w górę i w bok)
Klaśnij, tupnij i zrób skok.
(Klaśnięcie, tupnięcie, wyskok)
Ręce w dole, ręce w górze,
(Ręce w dół i w górę)
Palec idzie już na buzie.
(Kierujemy palec na buzie.)
(Ręce w górę i w bok)
Klaśnij, tupnij i zrób skok.
(Klaśnięcie, tupnięcie, wyskok)
Ręce w dole, ręce w górze,
(Ręce w dół i w górę)
Palec idzie już na buzie.
(Kierujemy palec na buzie.)
Pozdrawiam,
Paulina Dzierżak-Bartocha
Komentarze
Prześlij komentarz