Rymowanki- pokazywanki


Dzień dobry,

Dzisiaj przygotowałam dla Państwa kilka przykładów rymowanek-pokazywanek, które wspaniale wspierają rozwój dzieci.

Zabawy ruchowe i gimnastyczne dla uczniów, poza dobrą zabawą, mają na celu pozytywne wpływanie na rozwój ruchowy i motoryczny dziecka. Upraszczając teorię:
- rozwój fizyczny dotyczy zmian w budowie – rozrostu kości, mięśni, zmiany wagi i wzrostu;
- rozwój motoryczny dotyczy kompetencji związanych z ruchem.

Ważne informacje:
- rozwój motoryczny często klasyfikuje się w kontekście zakresów ruchów: mała motoryka dotyczy ruchów precyzyjnych, ruchów palców, dłoni – np. lepienie, malowanie, pisanie, wiązanie butów; duża motoryka odnosi się do czynności angażujących całe ciało lub duże partie – np. skakanie na skakance, chodzenie, bieganie, wchodzenie po schodach
- rozwój fizyczny przebiega w dwóch kierunkach: od głowy do nóg i od linii środka do boków – oznacza to, że w pierwszej kolejności zależy nam na rozwoju dużej motoryki, a np. szlaczki to jeden z ostatnich elementów ćwiczeń w nauce pisania.



Ręce w dole, ręce w górze,
Rysujemy koło duże,
Skok do góry, ręce w bok,
Teraz w przód zrób jeden krok,
Skok do tyłu, skok na jednej nodze,
Teraz usiądź na podłodze.

Ręce w górę, ręce w bok,
(Ręce w górę i w bok)
Klaśnij, tupnij i zrób skok.
(Klaśnięcie, tupnięcie, wyskok)
Ręce w dole, ręce w górze,
(Ręce w dół i w górę)
Palec idzie już na buzie.
(Kierujemy palec na buzie.)

Pozdrawiam,
Paulina Dzierżak-Bartocha


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Znikający obrazek

Wulkany

Eksperyment "tęcza"