Mama


Dzień dobry,
Już jutro dzień wszystkich Mam. Zachęcam wszystkie dzieci do wykonania dowolną techniką porteru swojej Mamy, a poniżej zamieszczam kilka wierszy poświęconych tej najważniejszej, jedynej osobie na świecie.

Jeśli zapytamy kim jest Mama, to chyba łatwiej znaleźć odpowiedź na to kim Mama nie jest. Mam wrażenie, że Mamy posiadają SUPER moce. Wielozadaniowość, wewnętrzna siłą, zaradność, niekończąca się miłość i niezawodne, całodobowe wsparcie.

Danuta Wawiłow
Mama usiadła przy oknie.
Mama ma oczy mokre.
Mama milczy i patrzy w ziemię.
Pewnie ma jakieś zmartwienie...
Zrobiłam dla niej teatrzyk
 - a ona wcale nie patrzy.
Przyniosłam w złotku orzecha
- a ona się nie uśmiecha.
Usiądę sobie przy mamie,
obejmę mamę rękami
i tak jej powiem na uszko:
 "Mamusiu, moje jabłuszko!
 Mamusiu, moje słoneczko !
Mama uśmiechnie się do mnie
 i powie: Moja córeczko...


W. Grodzieńska „Do matki”
Mamo, chciałbym ci przynieść latający dywan.
I kaczkę, która znosi szczerozłote jajka,
Żebyś żyła beztrosko - wesoła, szczęśliwa,
Lecz takie dziwy znaleźć można tylko w bajach.

Lecz dzisiaj za twe troski, trudy, poświęcenia,
Za twą miłość matczyną nigdy nie zachwianą
Mogę tylko twą szyję otoczyć ramieniem
I szepnąć ci do ucha: Dziękuję ci, mamo.


Józef Ratajczak "Mama"
Od rana do późnej nocy
o ciepło się kłopocze.
Pali w piecu, ogień dmucha,
czapki szyje nam z kożucha.

Ciepły kołnierz, ciepły szalik,
byśmi zimna nie zaznali.
A nocą, gdy śnimy o sankach,
ceruje dziury w ubrankach.



Pozdrawiam, Paulina Dzierżak-Bartocha

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Znikający obrazek

Wulkany

Eksperyment "tęcza"